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Mobile Apps Development using Delphi

Today’s topic is about mobile apps development using Delphi. This article is for people who are already using Delphi for desktop development and just heard something or thought that they have to improve their software and add for example mobile (cell pho

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오늘의 주제는 Delphi를 사용한 모바일 앱 개발 에 관한 것 입니다.이 기사는 이미 데스크탑 개발을 위해 Delphi를 사용하고 있고 소프트웨어를 개선하고 모바일 (휴대 전화 및 태블릿) 지원을 추가해야한다는 것을 들었거나 생각한 사람들을위한 것입니다. 시작하자. 처음에는 회사에 대한 몇 마디. 우리 회사는 민스크의 동유럽에 본사를두고 있습니다. 민스크는 벨로루시의 수도이며 인구는 약 2 백만 명이며 레거시 소프트웨어 현대화와 엔터프라이즈 급 앱 및 소프트웨어 개발을 전문으로합니다. Delphi의 경우 모든 레거시 버전에서 최신 또는 기타 기술로 마이그레이션을 수행하고 있습니다. 또한 우리는 처음부터 응용 프로그램을 개발하고, 소프트웨어를 개선하고 리엔지니어링을 수행하며, 앞서 말한 것처럼 Delphi 개발 전문가입니다.

Today’s topic is about mobile apps development using Delphi. This article is for people who are already using Delphi for desktop development and just heard something or thought that they have to improve their software and add for example mobile (cell phones and tablets) support. Let's start. In the beginning, a few words about our company. Our company is headquartered in Eastern Europe in Minsk. Minsk is the capital of Belarus, its population is about two million people and we specialize in legacy software modernization and enterprise grade apps and software development. For Delphi we are performing migration from all legacy versions to up-to-date or to some other technologies. Also we develop applications from the scratch, perform enhancement and re-engineering of software, and, as I told, we are experts in Delphi development. In Softacom we help enterprises to get through the digital transformation modernizing legacy software and developing new one.

이제 오늘의 계획에 대해 이야기합시다. 오늘 우리는 그러한 질문들에 대해 토론 할 것입니다 : 오늘날의 델파이는 무엇이며, 델파이를 계속 사용하는 이유, 모바일 플랫폼으로의 전환에 대해 생각해야하는 이유, 모바일 앱 (네이티브, 크로스 플랫폼, 하이브리드, 진보적 인 웹 앱)을 개발하는 방법, 델파이는 모바일 앱 개발을 위해 무엇을 제공하며, 그 후에 모바일 앱 개발을 위해 델파이를 사용하여 선택할 수있는 두 가지 옵션에 대해 이야기 할 것입니다. 그중 하나는 FireMonkey Cross-platform 프레임 워크이며, 두 번째 프레임 워크는 TMS WEB Core 프레임 워크를 사용하여 모바일 애플리케이션을 빌드하는 방법에 대해 설명합니다. 마지막으로 Delphi를 사용하여 모바일 개발을 시작하는 데 사용할 수있는 유용한 리소스를 제공합니다.

Now let's talk about our today's plan. Today we will discuss such questions: what is Delphi today, the reasons to continue using Delphi, why we have to think about shifting to mobile platforms, how can we develop mobile apps (native, cross-platform, hybrid, progressive web apps), what does Delphi offer us for mobile apps development, and after that we will talk about two options which we can choose using Delphi for mobile apps development. One of them is FireMonkey Cross-platform framework and as for the second one we will discuss how can we build mobile applications using TMS WEB Core framework. In the end I will provide you some helpful resources which you can use for starting your mobile development using Delphi.

오늘 나는 우리의 마음에 역사를 새롭게하고 싶습니다. 웹 세미나에 이미 참여한 경우 이미 일부 슬라이드를 보았습니다. 이것이 새로운 사람들을위한 것입니다. 어쨌든 오늘과 과거의 델파이가 무엇인지 새로 고치 겠습니다.Delphi는 오늘날 데스크탑, 모바일 및 다른 IOT 소프트웨어를 구축하는 데 사용되는 소프트웨어 개발 도구입니다. 델파이는 1995 년에 개발 되었음에도 불구하고 최신 버전입니다. 그 이유는 적어도 내 정보에 따르면 매년 두 번의 릴리스가 있고 엠 바카 데로는 최신 버전을 유지하기 때문입니다. 데이트. 그것은 실제로 그리고 지금까지 매우 숙련 된 엔지니어와 개발자들로 구성된 거대한 델파이 커뮤니티입니다. 90 년대와 2000 년대에 빠른 응용 프로그램 개발을위한 혁신적인 기술이었습니다. 이 못생긴 Microsoft Visual Studio 6 버전과 비교할 때 데스크톱 개발에 사용할 수있는 정말 독특한 도구였습니다. 델파이와 비교하여 Visual Studio 6을 사용하여 응용 프로그램 개발을 시작하기가 너무 어려웠습니다. 그리고 기적이 일어났습니다. 델파이의 수석 아키텍트Anders Hejlsberg라는 흥미로운 사실은 나중에 C#의 수석 아키텍트로 일하면서 Microsoft로 이사하도록 설득되었습니다. 나는 생각을위한 음식과 같은 정보를 여기에 제공했다. 그 후 2003 년에 Microsoft는 .NET / C# 및 Visual Studio 2003을 도입했습니다. 이 시점에서 필자의 관점에서는 RAD 스튜디오의 Microsoft 버전이며 이러한 도구의 광고 및 마케팅에 많은 돈을 소비하면서 Delphi의 인기가 줄어들기 시작했습니다.

결국 .NET은 리더십을 잡았습니다.

Today I'd like to refresh in our minds some history. If you have already participated in our webinars you have already saw some of the slides. That’s all for new people. Anyway, let's just refresh what is Delphi today and in the past. Delphi is a software development tool used to build desktop, mobile, and different IOT software today. Delphi is up-to-date despite it was developed in 1995. The reason for it is that it's been regularly updated by Embarcadero, at least, according my information, we have a couple of releases per year and Embarcadero keeps it up-to-date. It was really and even now it is a huge Delphi community comprised with very experienced engineers and developers. It was a revolutionary technology for rapid application development in the 90s and 2000s. It was a really unique tool which you could use for desktop development compared with this ugly Microsoft Visual Studio 6 version. It was too hard to start the development of the application with Visual Studio 6 if compared with Delphi where you could just create the project put the controls and run. And the miracles happened. Interesting fact that the Chief Architect behind Delphi was Anders Hejlsberg who was later persuaded to move to Microsoft where he worked as a lead architect of C#. I provided such information here just like a food for the thought. And after that in 2003 Microsoft introduced .NET/C# and Visual Studio 2003 which in my point of view is a Microsoft version of RAD studio, and spent a lot of money into advertisement and marketing of these tools, the popularity of Delphi started decreasing and eventually .NET caught the leadership.

Delphi를 계속 사용하는 이유. 우리는이 질문을 두 부분으로 나눌 것입니다. 물론 장단점이 있고 객관적이기 때문에 장단점에 대해 이야기 할 것입니다. 델파이는 크로스 플랫폼 툴입니다. 오늘날 iOS, Android 용 응용 프로그램을 개발할 수 있습니다. Windows에 대해 이야기하고 있지 않습니다. 필수품과 같으며 macOS 용 응용 프로그램 또는 Linux용 응용 프로그램을 개발할 수 있습니다. 데스크탑 개발을위한 빠른 개발 접근 방식을 위해 사용하기 쉽고 설계되었습니다. 내 경험에 따르면 WinForms보다 훨씬 풍부한 UI를 가지고 있지만 WPF와 비교하면 WPF와 비교하면 개발이 훨씬 쉽고 빠릅니다. 그러나 Delphi와 비교하여 WPF UI 응용 프로그램을 개발하는 것이 훨씬 더 어렵습니다. 그러나 WinForms에 대해 이야기하고 있다면 WinForms는 UI와 가능성이 매우 약하고 WinForms 응용 프로그램의 UI를 개선하기가 쉽지 않기 때문에 Delphi와 비교할 수도 없습니다. 손쉬운 배포실행 파일에는 사전 설치된 프레임 워크가 필요하지 않으므로 프레임 워크 버전 관리, 패키지 버전 관리 등에 대한 두통이 없습니다. 이것이 의미하는 바입니다. 예를 들어, 일부 .NET 응용 프로그램을 가지고 있다면 클라이언트가 가지고있는 .NET 버전, 패키지, 사용 방법, 충돌이 발생할 수 있으며 어셈블리를 배포해야합니다. 질문. 오늘날에도 Delphi에는 다양한 타사 구성 요소 세트가 있습니다 (예 : TMS 소프트웨어 세트 참조). UI, 백그라운드 작업 또는 미디어 표시, 다양한 크로스 플랫폼 컨트롤, 웹 컨트롤 등을 포괄 할 수있는 매우 큰 구성 요소 집합입니다. 물론, 또 하나의 장점은 정기적 인 새로운 릴리스입니다 Embarcadero의 Delphi 및 RAD Studio 전문가로서 Delphi를 사용하여 개발 된 많은 소프트웨어가 있습니다. 현재 Delphi 5, Delphi 7을 사용하여 작성된 레거시 소프트웨어를 처음부터 다시 작성하지 않고도 최신 Delphi 버전으로 마이그레이션 할 수 있습니다. 소프트웨어에 많은 배경 논리가있는 경우 코드의 90-95 %를 유지할 수 있습니다. 물론, 비평과 마찬가지로 코드 검토가 필요없고 코드를 다시 쓰고 스파게티를 다시 쓸 필요가없는 경우에만 가능합니다.

The reasons to continue using Delphi. We will divide this question in two parts. We will talk about pros and cons because, of course, we have pros and cons and we should be objective. Delphi is a cross-platform tool. Today you really can develop application for iOS, Android, I'm not talking about Windows, it's like a must-have, you can develop application for macOS or application for Linux. Easy to use and designed for rapid development approach for desktop development. According to my experience it's really easier and really more rapid development if compared with WPF which of course has a much richer UI than WinForms but it's really much harder to develop WPF UI applications as compared with Delphi. But if we're talking about WinForms I cannot even compare it with Delphi because WinForms is very weak in UI and possibilities and it's not easy to improve the UI of WinForms applications. Easy to deploy since executables don't need any pre-installed frameworks, and hence there is no headache about frameworks versioning, packages versioning, etc. And this is what I mean. If you have, for example, some .NET application you should know which .NET version your clients have, which packages they have, how it will be, will they have any conflicts, and you have to deploy assemblies and there is a lot of questions. Even today Delphi has a huge set of 3rd party components, for example look at TMS Software set. It’s a really huge set of components which can cover UI, background operations or show media, different cross-platforms controls, web controls and so on. Of course, one more advantage is regular new releases of Delphi and RAD Studio from Embarcadero. As a pro, we have a lot of software which was developed using Delphi. Right now you can really migrate that legacy software written using for example Delphi 5, Delphi 7 to the up-to-date Delphi versions without rewriting it from the scratch. If your software has a lot of background logic, you can keep 90-95% of your code. Of course, like a remark, only if you don't need a code review and rewriting your code and rewriting spaghetti.

단점 필자의 관점에서 두 가지 주요 단점은 미래의 위험과 부정적인 정보 소음입니다. 미래의 위험 : 이것이 고객과 파트너로부터 듣고있는 것입니다 : Embarcadero는 다른 개발 도구와 경쟁하기 충분한 자원을 보유   입니까? 우리는이 것 만큼 전문가와 개발자를 지원하고 우리의 소프트웨어 개발을위한 시장을? 그리고이 질문들은 정말 중요합니다. 지금도 우리는 델파이를 위해 싸우고 있으며 사람들이 왜 두려워 할 필요가 없는지를 설명하는 델파이 복음 주의자들처럼 되려고 노력하고 있습니다. 부정적인 정보 소음 : 90년대와 2000년대에 델파이는 대학에서 연구되었으며 이제는 대체되었습니다. 다른 도구로. 작년에 기억 하듯이 Embarcadero는 무료 버전의 Delphi (커뮤니티 에디션)를 도입했으며 이제는 다른 대학에서 다시 델파이를 계속 사용하고 젊은이들이 수업 중에 공부할 것입니다. 오늘날에도 젊은 개발자들은 델파이가 유행 기술이 아니라 쓸모없는 것으로 간주 합니다. 그들은 사실이 없습니다. 이것이 바로 그들이 듣는 것입니다. 이것이 제가 부정적인 정보 노이즈라고 부르는 것입니다. Delphi는 운영 체제 소유자가 아닙니다. 따라서 이것은 Microsoft, Apple 또는 Google에서 항상 반 걸음 떨어진 이유입니다. Microsoft가 개발 도구에서 구현 한 것을 이미 개발했을 때 Embarcadero는 델파이에서 이러한 새로운 기능에 대한 지원을 추가 할 시간이 필요했습니다. 인생이 다 그렇지. 다시 한 번, 델파이는 개발 에는 적합하지 않습니다. 고전적인 이해로 웹 개발에 대해 이야기하고 있습니다. Visual Studio 및 ASP.NET, Apache 및 PHP와 같은 기본 웹 기술과 비교할 때 Delphi에는 기본 기능이 없습니다. 복잡한 모바일 애플리케이션 개발에 시간이 많이 걸립니다. FireMonkey에서 기본적으로 지원되지 않는 Facebook, Google 또는 Apple의 사용자 정의 SDK는 쉽게 구현할 수 없습니다. 이것은 매우 심각한 단점입니다. Facebook에서 새 버전의 SDK를 구현하기 위해 Android Studio와 같은 Android 개발 용 기본 도구를 사용하는 경우 몇 시간이 필요할 수 있지만 불행히도 경험이 없으면 2 일이 걸릴 수 있습니다. , 일주일 등.

Cons. Two major cons in my point of view are future risks and negative information noise. Future risks: this is what I'm hearing from our clients and our partners: will Embarcadero have enough resources to compete on par with other development tools? Will we have enough specialists and developers on the market for supporting and developing our software? And these questions are really importan. Right now even we are fighting for Delphi and trying to be like Delphi evangelists explaining people why they don't need to be scared. Negative information noise: in the 90s and 2000s Delphi was studied in universities and now it's replaced by other tools. Last year, as I remember, Embarcadero introduced a free version of Delphi (Community Edition) and now maybe different universities will again continue using Delphi and young people will study it during their classes. Again, today young developers consider Delphi to be obsolete, not fashionable technology. They don't have any facts. This is what they just hear and this is what I'm calling a negative information noise. Delphi is not an operating system owner. So this is self-explanatory why it's always half a step back from Microsoft, Apple or Google. When Microsoft already developed something, implemented in their development tools, Embarcadero needed time to add the support of these new features in their Delphi. That's life. Again, my point of view, Delphi is not suitable for web development. I am talking about web development in classic understanding. If compared with native web technologies like Visual Studio and ASP.NET, Apache and PHP, you don't have a native for Delphi. Time consuming for the development of complex mobile applications. It's not easy to implement any custom SDKs from Facebook, Google or Apple which are not supported in FireMonkey by default. This is a very serious disadvantage. Sometimes if you are using native tool for Android development, like Android Studio, for implementing a new version of SDK from Facebook you will need maybe a couple of hours, but for Delphi, unfortunately, if you're not experienced it can take two days, a week, and so on.

저는 이것이 분명한 질문 이라고 생각합니다. 오늘날 우리는 왜 모바일 플랫폼에 대해 생각해야합니까? 여기에 방금 몇 가지 숫자를 제공했습니다. 물론 사람들이 무엇을 사용하고 있는지, 어떤 개발 도구를 사용하고 있는지 측정하기가 너무 어렵고 웹 트래픽에 기반을두고 있습니다. 지금 웹은 모든 것이기 때문입니다. 고객은 트래픽을 생성하고이를 바탕으로 사람들이 사용하는 도구를 측정했습니다. 2010 년에는 95%가 데스크톱 트래픽이었습니다. 2015 년에는 거의 60%입니다. 우리가 2019에 대해 이야기한다면 마침내 모바일 앱 트래픽이 이겼습니다. 이 정보는 4월입니다. 사람들은 모바일 앱에 익숙해지고 좋아합니다. 이것이이 숫자가 너무 높은 이유입니다. 다음은 StatCounter 서비스를 기반으로한 정확한 숫자입니다.

I think it's a very clear question: why do we have to think about mobile platforms today? Here I just provided some numbers. Of course, it's too hard to measure what people are using, which development tools they are using and I based my numbers on the traffic in the web. Because right now web is everything. Clients generate traffic and based on this I just measured which tools people are using. You can see that in 2010 95% was desktop traffic. In 2015 - it's almost 60 percent. If we're talking about 2019 finally mobile apps traffic won. This information is for April. People got used to mobile apps and they like them. This is why these numbers are so high. Here are exact numbers based on the StatCounter service.

이제 어떻게 모바일 앱을 개발할 수 있는지 논의 해 봅시다 . Softacom에서는 거의 모든 기술에 대한 경험이 있으며 이러한 모든 기술, 기술, 프레임 워크 및 도구를 사용하여 상업용 앱을 개발했습니다. 다시 한 번 장단점을 논의 할 것입니다. 모바일 애플리케이션을위한 모든 유형의 개발 도구를 기본, 크로스 플랫폼 (하이브리드), 웹 기반의 세 부분으로 나누었습니다 . 그리고이 도구 가이 유형에 속한다는 것을 알 수있는 표준은 없습니다. 이제 약간 흐려지고 하나의 도구가 두 가지 유형에 속할 수 있습니다.

기본 개발 전문가 부터 시작하겠습니다 . XCode와 Android Studio에 대해 이야기하겠습니다. iOS 용 Xcode는 Objective C언어 또는 Swift 및 JavaScript, Android용 Kotlin과 같은 Android 스튜디오 일 수 있습니다. 가장 큰 장점은 속도와 성능이 최고 라는 것 입니다. 플랫폼, 장치, 운영 체제에 가장 가까운 도구를 개발하려고합니다. 최신 기능 및 최신 설명서를 영구적으로 지원합니다. 크로스 플랫폼, 하이브리드와 같은 다른 모든 도구는 도구에서 이러한 모든 새로운 기능을 다시 구현해야합니다. 앱 스토어에 게시-사람들을위한 일반적인 앱 배포 방법. 크로스 플랫폼 애플리케이션도 앱 스토어에 게시됩니다. 그러나 여기에서는 백퍼센트 보호되어 있으며 앱 스토어에 게시하는 동안 위험이 낮습니다. 모든 공급 업체에서 제공하는 SDK. 소스 하드웨어, 타사 서비스, SDK가있는 경우, 이러한 모든 공급 업체는 Xcode 및 Android Studio 용 기본 플랫폼 용 SDK를 개발할 것이므로 매우 유용합니다.

Now let's discuss how can we develop mobile apps at all. In Softacom we have experience almost with all of these techniques and we developed commercial apps using all these technologies, techniques, frameworks, and tools. And again, we will discuss pros and cons. I divided all the types of development tools for mobile applications in three parts: native, cross-platform (hybrid), web based. And there is no standard which can tell you that exactly this tool belongs to this type. Now it's a little bit blurred and one tool can belong to two different types.

Let's start with pros of native development. I will talk about XCode and Android Studio. Xcode for iOS, it can be Objective C language or Swift and Android studio like JavaScript, Kotlin for Android. The main advantage is that it has the best speed and performance. They are trying to develop the tool which will be closest to the platform, to the device, to the operation system. Permanent support of newest features and up-to-date documentation. All other tools like cross-platform, hybrid should again implement all these new features in their tools. Publishing to app stores - the typical way of app distribution for people. Cross-platform applications are also published to app stores. But here you're protected hundred percent, it has lower risks during publishing to app stores. Available SDKs from all vendors. If we have any source hardware, third-party services, SDKs - all of these vendors in the first place will develop SDK for native platform: for Xcode and Android Studio, and it's a very good benefit.

이제 크로스 플랫폼 에 대해 이러한 모든 크로스 플랫폼 툴의 아이디어는 다양한 플랫폼 에서 재사용 가능한 소스 코드입니다. 예, 이론적으로 일부 코드를 한 번만 작성하여 다른 플랫폼에서 사용할 수 있습니다. 실제로는 그렇게 쉬운 일이 아닙니다. 플랫폼마다 기술이 다르기 때문에 코드에서 구현해야 할 뉘앙스가 다릅니다. UI의 경우 : 때로는 일반적인 UI 일 수 있지만 때로는 각 플랫폼마다 양식, 컨트롤, 다른 버전을 만들어야합니다. 앱 스토어에 게시 크로스 플랫폼 도구는 앱 스토어 (Apple App Store 및 Google Play Market)를위한 기본 패키지를 생성합니다. 데스크탑에 사용하는 것과 동일한 지식을 사용할 수 있습니다. 델파이에 대해 이야기하는 경우 데스크톱 용 애플리케이션을 개발 한 다음 파이어 몽키를 사용하여 모바일로 가져올 수 있습니다. 복잡하지 않은 앱의 개발 속도 향상 다시, 재사용 가능한 코드, 재사용 가능한 UI로 인해. 그리고 그것은 30~40%까지 저렴 될 수 서로 다른 UI가 있고 때로는 모든 필요한 SDK를 구현하기위한 시간을 필요로하는 경우에도 모두 iOS 및 안드로이드 플랫폼을위한 네이티브 개발하는 동안 애플 리케이션과 비교.

이제 웹 기반 앱. PWA 또는 진보적 인 웹 응용 프로그램 인 오늘날 매우 유명한 기술입니다. 여기에는 다양한 도구, 프레임 워크가 포함됩니다. JQuery, Bootstrap, React.js, Angular 등 앱은 웹 브라우저를 사용할 수있는 모든 곳에서 작동 할 수 있습니다. 이 앱은 실제로 데스크톱, Mac OS, iOS, Android, Linux에서 작동 할 수 있습니다. 중요하지 않습니다. 인터넷에 연결하지 않아도 작동 할 수 있습니다. 응용 프로그램을 열면 장치에서 응용 프로그램을 캐시 할 수 있으며 JavaScript를 사용하면 많은 논리, 페이지를 캐시하고 인터넷에 연결하지 않아도 응용 프로그램이 작동 할 수 있습니다. 예를 들어, 웹, 서버에서 데이터 검색은 이론적으로 일반 응용 프로그램과 같은 인터넷 연결없이 작동 할 수 있습니다. 심지어 바탕 화면에 아이콘이 있습니다.웹 개발에 사용하는 것과 동일한 지식 ( C#, HTTP / CSS / JavaScript )을 적용 할 수 있습니다. 응용 프로그램의 업데이트 프로세스가 더 쉽습니다. 서버에서 앱 HTML / CSS / JavaScript 파일을 한 번만 변경할 수 있으며 모든 사용자에게이 업데이트가 적용되며 App Store에서 앱을 업데이트 할 필요가 없습니다. 기본 앱에 대해 이야기하는 경우 사용자가 수정 한 버그없이 최신 버전을 사용하도록 사용자가 애플리케이션을 업데이트하도록 제어해야합니다.

Now about cross-platform. The idea of all these cross-platform tools is a re-usable source code for different platforms. Yes, theoretically you can write some code only once and use it in different platforms. In real life it's not so easy of course. Because different platforms again have different techniques, different nuances which you have to implement in your code. As for UI: sometimes it can be a common UI but sometimes you have to create forms, controls, different versions for each platform. Publishing to app stores. Cross-platform tool creates a native package for the app store: for the Apple App Store and Google Play Market. Possibility to use the same knowledge which you are using for desktop. Because sometimes if we're talking about Delphi we can develop application for desktop and then with FireMonkey import it to the mobile. Better development speed for not very complex apps. Again, because of re-usable code, re-usable UI. And it can be cheaper up to 30-40% compared with native while developing apps for both iOS and Android platforms even if you have different UI and you need time for implementing all necessary SDKs sometimes.

Now web based apps. It is a very famous technology nowadays – PWA or progressive web application. It includes a lot of different tools, frameworks. JQuery, Bootstrap, React.js, Angular and so on. App can work everywhere where you can use web browsers. This app really can work on desktop, Mac OS, iOS, Android, Linux – it doesn't matter. It even can work without internet connection. When you are opening the application it can cache the application on your device and using JavaScript it caches a lot of logic, pages, and your application can work even without internet connection. For example, the data retrieval from the web, from the server, theoretically can work without internet connection like regular application. You even will have an icon on your desktop. Possibility to apply the same knowledge which you are using for web development: C#, HTTP/CSS/JavaScript. Update process of your applications is easier. You can change the app HTML/CSS/JavaScript files on the server only once and all users will have this update and the they won't need to update the app in the App Store. If we're talking about native apps, you have to control that your users updated your application, that they use the latest version without the bugs which you fixed.

이제 단점 . 오늘날 특정 서비스 응용 프로그램이 아닌 상업용 응용 프로그램 인 경우 iOS 또는 Android 용 응용 프로그램으로는 충분하지 않습니다. 전자 상거래와 같은 모든 사람을위한 애플리케이션 인 경우 두 플랫폼 (iOS 및 Android)에 대해 두 플랫폼 모두에 대해이 애플리케이션을 보유해야합니다. 플랫폼마다 다른 도구 가 될 것입니다. 재사용 할 수없는 소스 코드. 다른 자원과 다른 전문가가 필요합니다. 물론 안드로이드와 iOS를 둘다 개발가능한 엔지니어가 있을 수 있고 두 가지 다른 플랫폼을 사용할 수 있지만 어쨌든 두 버전의 애플리케이션을 개발하려면 시간을 곱해야합니다. 한 사람이 아닙니다. 크로스 플랫폼에 대해 이야기한다면 모든 플랫폼에서 응용 프로그램을 개발할 수있는 사람이 될 수 있습니다. 우리가 크로스 플랫폼에 대해 이야기하고 있다면 일반적으로 플랫폼 지원이 100 %가 아닙니다 . 이것이 내가 이야기 한 것입니다. 예를 들어 델파이. 현재 상황이 확실하지 않지만 예를 들어 이전에는 일부 사항을 지원하지 않았습니다. 크로스 플랫폼 SDK의 경우 기본 도구보다 가용성이 떨어집니다.-예를 들어 최신 Firebase 및 Facebook SDK 지원이 필요한 경우 직접 기다리거나 개발해야합니다. 내가 기억 하듯이 Embarcadero는 며칠 전에 Delphi에 대한 Firebase 지원을 발표했으며 훌륭합니다. 그러나 이것은 단지 예일뿐입니다. 실제로는 타사 제공 업체를위한 수십만 개의 서로 다른 SDK, 서로 다른 시스템을위한 통합 등이 있습니다. 웹 기반에 대해 이야기하고 있다면 웹 호스팅이 필요합니다 . 웹 응용 프로그램 또는 PWA 응용 프로그램 어딘가에 저장해야합니다. 훨씬 더 비싸고 많은 두통을 겪을 수있는 웹 호스팅 또는 가상 컴퓨터가 될 수 있습니다. 유통에 대한 제한된 지원앱 스토어를 통해. 사람들에게 일반적인 방법이기 때문에 이것이 매우 중요하다고 생각합니다. 응용 프로그램을 다운로드하려면 App Store로 이동하십시오. "내 웹 사이트로 이동하여이 링크를 확인하고 무언가를 열면 응용 프로그램이 설치됩니다"와 다릅니다. 때로는 단점입니다. 그러나 때때로 앱 스토어 정책에 따라 애플리케이션을 배포 할 수 없습니다. 예를 들어 앱 스토어에서 금지 된 일부 산업의 경우. 휴대용 웹 응용 프로그램을 개발하고 웹 사이트를 통해 배포하고 다른 아키텍처를 수행 할 수 있습니다. 이 경우 이점이됩니다.

Now cons. Today it's not enough to have for example application for iOS or for Android if this is commercial application, not some specific service application. If this is an application for everybody, like e-commerce, you should have this application for both platforms, at least for two platforms: iOS and Android. It will be different tools for different platforms, not reusable source code. You will need different resources and different specialists. Of course, maybe you have a guy who knows Android and iOS, and he can use two different platforms, but anyway, you have to multiply his time for developing two versions of your application. It's not for one person. If we're talking about cross-platform, it can be one guy who can develop your application on all platforms. If we're talking about cross-platform, it's usually not hundred percent platform support. This is what I talked about. For example Delphi. I'm not sure how it is right now, but for example previously it didn’t have a support of some things. For cross-platform SDKs availability is worse than for native tools - like an example, if you need the latest Firebase and Facebook SDKs support, you have to wait or develop it yourself. As I remember, Embarcadero released maybe a couple of days ago Firebase support for Delphi and that’s great but this is just an example. In real life you have hundreds and thousands different SDKs for different third-party providers, integrations for different systems and so on. If we're talking about web-based, you need web hosting. You have to store somewhere your web application or PWA application. It can web hosting or virtual machine which is much more expensive and can have a lot of headache. Limited support of distribution via app stores. I think that's very important because for people it is a typical way: go to App Store to download an application. It is not like “You should go to my website, check this link, open something and the application will be installed”. Sometimes it's a disadvantage. But sometimes you cannot deploy your application according app stores policy. For example, for some industries which are prohibited in app stores. They can develop a portable web application and deploy it via your website and do another architecture. In this case it will be an advantage.

이제 델파이가 모바일 앱 개발을 위해 무엇을 제공하는지 에 대해 이야기 해 봅시다. 다른 변형, 다른 옵션이 될 수 있습니다. 여기서는 우리가 사용한 가장 인기있는 것만 제공했습니다. 우리는 그러한 실현에 대해 많은 경험을 가지고 있습니다. 첫 번째는 클래식 – FireMonkey Native Cross-platform application 입니다. Embarcadero 솔루션입니다. 다음은 웹 애플리케이션 (호스팅 어딘가에 호스팅 됨) 과 FireMonkey 웹 브라우저 컨테이너 입니다. 마지막으로 앱 스토어의 경우 기본 애플리케이션처럼 보입니다. 웹 브라우저로는 열 수 없습니다. 휴대 전화에 설치되는 컴파일 된 응용 프로그램이되어 일반 기본 응용 프로그램처럼 작동합니다. 오늘 논의 할 세 번째 옵션은TMS 웹 코어 PWA 프로젝트. 여기에 제공된 모든 서클을 볼 수 있습니다. 작동 방식과이 기술을 구현하는 데 필요한 리소스의 예와 같습니다. FireMonkey에 대해 이야기하고 iOS 응용 프로그램 및 Android 응용 프로그램을 개발하려면 iOS용 Mac OS, Embarcadero (플랫폼 보조 서버)의 Xcode, PAServer가 설치되어 있어야합니다. Delphi 프로젝트는 MAC에 연결되고 Mac OS에서 정확히 응용 프로그램과 프로젝트를 컴파일합니다. 그리고 마침내 .apk 패키지가 생깁니다. Xcode 패키지의 응용 프로그램 로더를 iTunes Connect를 사용하여 앱 스토어에 업로드 할 수있는 iOS 용 응용 프로그램 파일과 같습니다. Mac OS가 설치된 실제 컴퓨터 또는 가상 컴퓨터가 필요합니다. Java 및 Android의 경우 조금 더 쉽습니다. Delphi가 설치된 동일한 컴퓨터에서 Java를 사용하여 애플리케이션을 컴파일하면 됩니다. 출력 폴더에는 브라우저를 통해 Google Play 마켓에 업로드 할 수있는 apk 패키지가 있습니다. 우리가 이야기한다면 웹 응용 프로그램과 FireMonkey에 대해서는 거의 동일한 프로세스가 있습니다. 그러나 웹 응용 프로그램을위한 호스팅도 필요합니다. 공유 호스팅이거나 Azure와 같은 클라우드 기반 호스팅 일 수 있으며 원하는 모든 기술로 웹 응용 프로그램을 구축 할 수 있습니다. ASP.NET, PHP 일 수 있습니다. 웹 응용 프로그램과 Delphi 간의 통신은 JavaScript를 통해 가능합니다. 델파이는이 목적을 위해 다른 기술을 가지고 있습니다. 세 번째 옵션은 TMS Web Core PWA 프로젝트입니다. Delphi에서는 TMS Web Core 프로젝트라는 특정 프로젝트를 작성합니다. 일반적인 VCL FireMonkey 프로젝트와는 다르며 TMS Web Core 프로젝트이며 Delphi 시스템에서는 응용 프로그램을 디자인하고 컴파일 할 수 있습니다. 출력 폴더에는 PWA 기술을 지원하기위한 웹 사이트 및 특정 파일이 있으며 Azure 가상 컴퓨터 또는 온 프레미스 서버와 같은 호스팅이 필요합니다. 이것은 TMS Web Core PWA와 같습니다.

Now let's talk about what does Delphi offer us for mobile apps development. It can be different variants, different options. Here I provided only the most popular which we used. We have a lot of experience with such realizations. The first one is classic – FireMonkey Native Cross-platform application. It is an Embarcadero solution. Next one is web application (which is hosted somewhere on the hosting) plus FireMonkey web browser container. And finally for the app store it will look like native application. You won't open it with web browser. It will become a compiled application which will be installed on your phone and it will work like regular native application. The third option which we will discuss today is TMS Web Core PWA project. You can see all these circles which are provided here. It's like an example how it works and which resources will you need for implementation of this techniques. If we're talking about FireMonkey and we will develop iOS application and Android application, for iOS you will need Mac OS, installed Xcode, PAServer from Embarcadero (platform assistant server). Delphi project will connect to MAC, compile your application and your project exactly on Mac OS. And you will have finally an .apk package. It's like applications file for iOS which you can upload to app store using iTunes Connect an application loader from Xcode package. You will need a physical computer with Mac OS, or virtual machine. For Java and Android it's a little bit easier. On the same machine with Delphi you will just compile your application using Java, in the output folder you will have apk package which you can just via browser upload to Google Play market. If we are talking about web app plus FireMonkey it has almost the same process. But you also will need a hosting for your web application. It can be shared hosting or it can be cloud-based hosting like Azure and your web application can be built in any technology you want. It can be ASP.NET, PHP. Communication between your web application and Delphi can be with JavaScript. Delphi has different techniques for this purposes. The third option is TMS Web Core PWA project. In Delphi you will create a specific project which is called TMS Web Core project. It's not like regular VCL FireMonkey project, it's TMS Web Core project and on Delphi machine you will be able to design your application, compile. In the output folder you will have your website and specific files for supporting PWA technology and you will need a hosting like Azure virtual machine or any on premise server. This is like TMS Web Core PWA works.

이제이 파이어 몽키의 작동 방식에 대해 자세히 설명하겠습니다.“크로스 플랫폼 응용 프로그램이 어떻게 네이티브가 될 수 있습니까?” 라는 많은 질문을 듣고 있습니다. 예, 정말 가능합니다. 파이어 몽키 아키텍처와 작동 방식 때문입니다. Delphi는 FireMonkey 프로젝트를 iOS 및 Android 용 기본 패키지 (.ipa 및 .apk)로 컴파일하며 iTunes Connect 및 Google Play Market을 통해 App Store에 배포됩니다. Embarcadero는 이러한 솔루션을 단일 코드베이스로 Native Apps라고합니다. 다음 슬라이드에서는 iOS를 사용하여 작동하는 방식을 보여 드리겠습니다. 애플과 안드로이드 모두 네이티브 앱과 같은 패키지를 받아들이며 Xcode와 Android Studio를 사용하여 컴파일되지 않았다고 생각합니다. 애플리케이션을 실행하기 위해 추가 웹 애플리케이션, 에뮬레이터, 가상 머신이 필요하지 않습니다. Delphi는 XCode 및 Java 컴파일러를 사용하여 실제 네이티브 모바일 애플리케이션을 만듭니다. 이것이 내가 이미 말한 것입니다.

FireMonkey를 사용할 때 전문가 에 대해 이야기합시다 . iOS 및 Android 모바일 애플리케이션을 개발 하기 위해 오브젝트 파스칼 코드 및 Delphi IDE  사용할 수 있습니다 . 당신은 할 수 동일한 소스 코드를 사용 두 플랫폼에 대해 동일한 코드베이스와 UI를. 때로는 동일한 UI를 사용할 수 있지만 때로는 약간 다를 수 있습니다. 그러나 Xamarin과 같은 다른 도구와 비교할 때 공통 UI가 있지만 다른 UI를 만들 수도 있습니다. 내 경험으로는 더 인기있는 방법입니다. 그러나 Delphi의 경우 두 플랫폼 모두에 하나의 UI가 있습니다. 플랫폼 별 코드에 컴파일러 지시문을 사용할  있습니다. 물론 하드웨어가 다르기 때문에 플랫폼 차이가 있으면 운영 체제가 다르며 컴파일러 지시문을 사용할 가능성이 있으며 동일한 절차에서 다른 플랫폼에 속하는 코드를 작성하십시오.

Now we will discuss deeper how this FireMonkey works. I am hearing a lot of questions “how a cross-platform application can be native?” Yes, it really can. Because of a FireMonkey architecture and how it works. Delphi compiles FireMonkey project to native packages (.ipa and .apk) for iOS and Android which will be deployed to App Store via iTunes Connect and Google Play Market. Embarcadero is calling such solution Native Apps with Single Codebase. On the next slide I will show how it works using iOS. Both platforms Apple and Android accept the packages like native apps, and they even don't know, I think, that they were compiled not using Xcode and Android Studio. You don't need any additional web application, emulators, virtual machines for running the application. Delphi creates a real native mobile applications using XCode and Java compiler. This is what I have already said.

Let's talk about the pros when we are using FireMonkey. You can use Object Pascal code and Delphi IDE for developing iOS and Android mobile applications. You can use the same source code, the same code base, and UI for both platforms. Sometimes you can use the same UI but sometimes it can be a little bit different. But if compared with the other tools, for example Xamarin, they have common UI but they also have possibility to create different UI. From my experience it is a more popular way. But for Delphi you will have one UI for both platforms. You can use compiler directive for platform-specific code. If you have some platform difference because of course hardware is different, operation system is different, and you have a possibility to use the compiler directive, and in the same procedure write a piece of the code which will belong to different platforms.

어떻게 작동합니까? iOS에서 정확히 어떻게 작동합니까? 프로젝트 수명주기와 같은이 원을 볼 수 있습니다. FireMonkey Delphi 프로젝트를 만들고 iOS 대상 플랫폼을 추가하고 있습니다. 그런 다음 Xcode 및 Delphi PAServer 앱이 설치된 Mac 시스템에 Delphi를 연결해야합니다. 이 연결을 설정 한 후 Delphi는 PAServer 및 Xcode를 사용하여 Mac에서 프로젝트를 컴파일합니다. PAServer는 Embarcadero의 추가 응용 프로그램으로 Delphi 및 MacOS와 통신하는 데 도움이됩니다. Xcode를 사용하여 응용 프로그램을 컴파일하는 도우미와 같습니다. 그리고 결과와 같이 Mac 컴퓨터에서 일부 폴더의 .ipa 패키지를 컴파일했습니다. 그 후에는 XCode Application Loader를 사용할 수 있습니다. 물론 iOS 애플리케이션 개발을위한 환경을 준비해야합니다. 모든 인증서를 수행하고 완료해야합니다. 프로비저닝 프로파일…이 모든 단계를 수행 한 후에 Xcode Application Loader를 열고 이전에 Delphi로 컴파일 한 .ipa를 선택하고 iOS에 업로드 할 수 있습니다. 모든 것이 괜찮다면 설명을 추가하고 Apple 검토에 보내면 며칠 후에 응용 프로그램을 App Store에 게시 할 수 있습니다.

무엇에 대한 단점?물론 파이어 몽키는 플랫폼 지원을 100 % 지원하지 않습니다. 그냥 불가능합니다. Embarcadero가 Delphi에서 다루어야 할 많은 기능이 많고 많은 작업이지만이 기술이 인기가 없기 때문에이 코드를 사용하는 사람은 많지 않을 것입니다. 예를 들어 XCode 및 Android Studio의 상자에서 사용할 수있는 일부 기능의 경우 앱에 액세스 할 수 없습니다. iOS 및 Android SDK의 누락 된 클래스 및 메소드에 액세스하기 위해 랩퍼 및 브릿지 클래스를 작성하는 방법을 학습해야합니다. 거의 모든 타사 SDK 및 API 제공 업체는 기본 플랫폼 용 라이브러리를 가지고 있습니다. 다시 말한 바와 같이 델파이 및 파이어 몽키는 불행히도 그러한 지원을받는 것은 예외입니다.

How does it work? How does it exactly work for iOS? You can see these circles like project life cycle. You're creating FireMonkey Delphi project and add iOS target platform. Then you have to connect Delphi to Mac machine with installed Xcode and Delphi PAServer app. After you establish this connection Delphi compiles the project on the Mac using PAServer and Xcode. PAServer is just an additional application from Embarcadero which helps to communicate Delphi and MacOS. It’s just like a helper for compiling the application using Xcode. And like the result you have compiled .ipa package on the Mac machine in some folder. After that you just can use the XCode Application Loader. Before, of course, you have to prepare the environment for developing your iOS application. You have to perform and finish all your certificates, provisioning profiles… After you made all these steps you can just open Xcode Application Loader, select your .ipa previously compiled with Delphi and upload to iOS. And if everything is okay, add a description and send it to Apple review and after couple of days you can publish your application to App Store.

What about the cons? Of course, FireMonkey does not have 100% of platform support. It is just impossible. A lot of a lot of features which Embarcadero should cover in Delphi and it's a lot of work but maybe not so many people who will use this code because this technology is not too popular. It means, for some functionality available for example from the box for XCode and Android Studio you won't have access for your app. You'll need to learn how to write the wrappers and bridge classes for accessing the missing classes and methods for iOS and Android SDKs. Almost all 3rd-party SDK and API providers have libraries for native platforms, again what I have already said, but for Delphi and FireMonkey it is more like an exception that you will have such support, unfortunately. You will again have to write wrappers and bridge classes for accessing all the SDK methods – this is extra work and your payment for cross-platform benefits.

FireMonkey에 관한 것이 었습니다. 이제 Web Core 기술에 대해 이야기하겠습니다 . 많은 사람들이 "Delphi를 사용하여 점진적인 웹 앱을 만들 수 있습니까?"라고 묻습니다. 네 진짜로 요. TMS WEB Core는 Object Pascal에서 JavaScript 로의 변환기를 사용하고 휴대폰 웹 브라우저를 사용하여 실행할 수있는 PWA 애플리케이션을 작성 합니다.. 프로젝트를 작성하고 컴파일 한 다음 웹 호스팅 또는 클라우드에 배포하는 웹 사이트 폴더가 있습니다. 그런 다음 휴대 전화의 웹 브라우저에서이 응용 프로그램을 열면 최신 브라우저는 일반 웹 사이트가 아니라는 것을 감지합니다. 이것은 휴대용 웹 응용 프로그램입니다. 상태 표시 줄을 제거하고 기본 메뉴를 제거하며 장치의 홈 화면에 아이콘을 추가 할 수 있습니다. 물론 또 하나의 장점은 PWA 응용 프로그램 이 플랫폼 및 장치 하드웨어에 액세스 할 수 있다는 것 입니다. 물론, 크로스 플랫폼보다 100%가 아니라 제한적입니다. 내가 말했듯이 앱에는 바로 가기가 있으며 인터넷에 액세스하지 않고도 열 수 있습니다 제한된 기능으로. 응용 프로그램과 같은 PWA 기술은 파일을 캐시하고 서버에서 일부 데이터를 새로 고칠 필요가 없을 때까지 인터넷 연결없이 장치에서 작업하는 방법을 알고 있습니다.

It was about FireMonkey, now let's talk about Web Core technology. A lot of people ask “is it really possible to create progressive web app using Delphi?” Yes, really. TMS WEB Core uses Object Pascal to JavaScript converter and creates PWA application which you can run using cell phone web browser. I mean that you are creating the project, compile it and after that you have a folder with your website which you deploy to the web hosting or cloud. Then you open this application from your web browser on your mobile phone and modern browsers detect that it is not a regular website - this is portable web application. It can remove your status bars, remove your main menu, and give a possibility to add an icon to the home screen of your device. One more advantage of course is that PWA application can have access to the platforms and device hardware. Of course, limited, not 100%, even worse than cross-platform. And, as I said, app will have shortcut and can be opened without internet access with limited functionality. It's again PWA technology like application cached your files and knows how to work on the device without internet connection until you don't need to refresh some data from the server.

어떻게 작동합니까? 컴퓨터에서 Delphi TMS WEB Core 프로젝트를 생성합니다. 컴파일하면 HTML5, JavaScript, CSS 파일이있는 폴더가 생깁니다. 그런 다음이 파일을 웹 서버에 배포하십시오. 그런 다음 휴대폰의 웹 브라우저를 사용하여 앱을 열면 앱에 화면 바로 가기가 있으며 인터넷에 연결하지 않고도 시작할 수 있습니다. 물론 처음 실행하려면 인터넷 연결이 필요합니다.

우리는 어떤 프로 를 가지고 있습니까? WYSIWYG ( what-you-see-is-what-you-get ) 편집기를 사용하여 점진적인 웹 모바일 애플리케이션을 개발하기 위해 Delphi IDE를 사용할 수 있습니다 . 다음 슬라이드에서 나중에 IDE 디자이너와 실제 브라우저에서 어떻게 보이는지 예를 보여 드리겠습니다. 응용 프로그램이 장치에 캐시되고 오프라인 (제한 모드)에서 작동 할 수 있습니다 . TMS WEB 핵심 구성 요소 목록에서 일부 기능을 구현하지 않는 경우 JavaScript, HTML 템플리트, CSS 스타일 파일을 사용하고 원하는대로 앱을 사용자 정의 할 수 있습니다 . TMS WEB Core 프로젝트는이 가능성을 지원합니다. Bootstrap 및 기타 널리 사용되는 JavaScript 프레임 워크를 사용하여 응용 프로그램을 개발할 수 있습니다. 너 정말각 플랫폼에서 작업하는 방법을 배우는 데 많은 시간을 들일 필요가 없습니다. 실제로는 플랫폼마다 동일한 UI를 가진 하나의 응용 프로그램이기 때문입니다.

How does it work? You create Delphi TMS WEB Core project on your machine. You compile it – you will have a folder with HTML5, JavaScript, CSS files. Then you deploy these files to the web server. Then you can open the app using a web browser on the cell phone and the app can have screen shortcut and can start without internet connection. For the first run of course you need internet connection.

Which pros do we have? You can use Delphi IDE for developing progressive web mobile applications using what-you-see-is-what-you-get (WYSIWYG) editor. Later on the next slides I will show you an example how it looks like in the IDE designer and in the real browser. Application is cached to the device and can work offline (in limited mode). If TMS WEB Core components list does not suggest you implement some functionality you can use JavaScript, HTML templates, CSS style files and customize your app whatever you want. TMS WEB Core project supports this possibility. You can use possibilities of Bootstrap and other popular JavaScript frameworks for developing your application. You really don't have to spend a ton of time learning how to work with each platform because it's really one applications with the same UI for different platforms.

여기 내가 준비한 예가 있습니다. 왼쪽에서 IDE 디자이너에서 폼이 어떻게 보이는지 확인할 수 있습니다. 물론 CSS와 HTML에 다른 UI 구현을 추가했기 때문에 실제 상황에서 보일 것 같지는 않습니다. 실행 한 후에는 꽤 좋은 배경으로 어떻게 보일 수 있는지 볼 수 있지만 UI는 보입니다. 디자이너처럼. 등록 버튼을 두 번 클릭하고 코드를 작성하고 서버와 통신하면 JavaScript로 변환되어 일부 REST API 서버에서 다시 작동하며 실제 응용 프로그램을 갖게됩니다.

Here is an example which I prepared. On the left side you can see how the form can look like in the IDE designer. Of course it's not exactly like it will look in the real life, on production because I added different UI implementation inside CSS and HTML and after I'm running it you can see how it can look like with a pretty good background but the UI looks like in the designer. You just can double click the register button, write the code, communicate with server and it will be converted to JavaScript which again will work with some REST API servers and you will have a real application.

어떤 단점 이 있습니까? 거의 모든 단점이 TMS WEB Core 제품에 관한 것이 아니라는 말을 추가하고 싶습니다. 거의 모든 것이 PWA 제한에 관한 것입니다. 첫 번째는 특히 Apple App Store의 경우 App Store 배포와 관련된 문제이며 사용자가 응용 프로그램을 검색하는 가장 유명한 배포 채널입니다. 풍부한 UI 및 사용자 경험 응용 프로그램을 만들려면 JavaScript / HTML // CSS에 대한 지식이 필요합니다. 그러나 일반적으로 많은 사람들이 이미 HTML과 JavaScript를 사용하고 있으며이 기술을 알고 있기 때문에 PWA를 사용하기 시작합니다. PWA는 웹 브라우저 응용 프로그램이며 기본 코드와 같은 수준의 하드웨어에 액세스 할 수 없습니다.

Which cons do we have? I'd like to add a remark that almost all cons are not about TMS WEB Core product. Almost all of them are about PWA limitations at all. The first one is the problems with the distribution to app stores, especially for Apple App Store and this is the most famous distribution channel for the for the users where they search applications. For creating a rich UI and user experience application you will need a good JavaScript/HTML// CSS knowledge. But usually a lot of people start using PWA because they are already using HTML and JavaScript and they know this technology. PWA is a web browser application and it cannot have access to the hardware on the same level like native code can.

이제 Delphi를 사용하여 모바일 애플리케이션 개발을 시작하는 방법에 대한 몇 마디. 이 자료부터 시작하는 것이 좋습니다. Delphi GetIt 패키지 관리자에서 놀라운 모바일 애플리케이션 샘플을 찾을 수 있으며, 다양한 목록, 스케일링, UI로 예쁘고 멋진 양식을 구현하는 방법을 설명합니다. 최소 6개의 샘플이 있습니다. 그런 다음 FMX Express로 이동할 수 있습니다 . FireMonkey에 대한 많은 예제와 솔루션을 제공하는 웹 사이트이며이 사이트가 정말 마음에 듭니다. TMS WEB Core의 경우 자세한 개발자 안내서를 탐색 할 수 있습니다제품 설치 후 사용 가능합니다. 기술에 대한 설명과 설명이 매우 상세합니다. 물론 스택 오버플로 및 기타 인기있는 리소스를 사용할 수 있습니다. 이것이 내가 처음 제안 할 수있는 것입니다.

Now a couple of words about how you can start with mobile application development using Delphi. I just suggest you to start with this resources. Inside the Delphi GetIt package manager you can find amazing samples of mobile applications, they will explain you how to implement pretty and good-looking forms with different lists, scaling, UI. It has at least six samples. Then you can go to FMX Express. It is a website with a ton of examples and solutions for FireMonkey and I really like this site. For the TMS WEB Core you can explore detailed Developers Guide available after product installation. It's very detailed, with a lot of remarks, explanations how the technology works. And of course you can use Stack Overflow and other popular resources. This is what I can suggest you for the start.

관심을 가져 주셔서 감사합니다. 만나요!

Thank you for the attention. See you!

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